نقش ویروس کرونا در کسب و کار و اقتصاد :: مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

مرجع آموزش، مدیریت و کارشناسی بازاریابی و فروش

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کار خرد و خانگی

از آنجایی که یکی از مشکلات اصلی کسب و کار خرد و خانگی توجه به کمی نیروی انسانی و نبود سرمایه بازاریابی و فروش محصولات می باشد لذا این کسب و کارها عموما نمی توانند کالای خود را به درستی معرفی و سکویی جهت فروش نیز ندارند .از زمانی که استراتژی های بازاریابی از رسانه های قدیمی مانند روزنامه ، بیلبورد ، تلویزیون به سمت دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی آمد ، شاید بتوان گفت که این انقلاب بیش از آنکه به کمک کسب و کار های کارخانه ای و صنایع بزرگ بیاد به کمک کسب کارهای خرد وخانگی آمد . چرا که در این فضا سرمایه نیست که کا ر می کند بلکه سرمایه جای خود را به پشت کار و خلاقیت داد.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.

سید علیرضا عبدالهی مدیریت بازاریابی و فروش

نقش ویروس کرونا در کسب و کار و اقتصاد

سید علیرضا عبدالهی | جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۴۰ ب.ظ

در مقاله امروز می خواهیم نقش ویروس کرونا و تاثیر این ویروس بر اقتصاد کلان و خرد را توضیح دهیم.


تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد کلان بسیار مشهودتر از تاثیر آن بر اقتصاد خرد بوده است. طوری که اکثر کسب و کارهایی که مبنای آن ها دیجیتال بوده است، نتوانسته اند از این رکود جا بمانند.


تا قبل از شروع ویروس کرونا در ایران، صنعت هوایی و صنف های مرتبط با آن مثل گردشگری، بوم گردی، آزانس های هواپیمایی و مسافرتی جرء صنعتی بود که بیشترین استفاده را از بازار دیجیتال می بردند. این جای خوشحالی دارد که چنین ارتباطی بین دیجیتال و صنعت گردشگری وجود دارد اما موضوع صحبت ما از همین جا شروع می شود.

 

کسب و کار خرد و خانگی


این صنعت در کل دنیا با اشتغالزایی بیش از 20 میلون نفر هم اکنون دچار رکود 45 درصدی شده است. جالب است بدانیم تاثیر ویروس کرونا در ایران بر روی این صنعت تا حدود 90 در صد بوده است.


ازسویی دیگر، تاثیر کرونا بر روی اقتصاد را نمی توان تنها به ضررهای آن خلاصه نمود. مثلا در صنعت فیلم های انیمیشن، تماشای فیلم و کارتون تا حدود 70 درصد افزایش کار با ابزارهای دیجیتال وجود دارد. در زمینه آموزش های آنلاین و آفلاین هم این آمار به افزایش 40 درصدی همزمان با شروع ویروس کرونا شده است.

 

مدیریت بازاریابی و فروش


از این مقاله می توانیم دریابیم که کسب و کارهای فیزیکی و کسب و کارهای خرد برای اینکه بتوانند در سال 1399 به بازدهی برسند باید به کسب و کار دیجیتال روی آورند. حداقل در 3 ماهه اول سال 1399 مردم برای خرید به مراکز خرید و فروشگاه ها نخواهند رفت.


حال راهکار برای این موضوع چیست؟
شاید کسب و کارهایی باشند که نتوانند از
فضای دیجیتال بصورت حرفه ای استفاده کنند. این به این خاطر است که یا شاید وقت یادگیری ندارند و یا هزینه یادگیری را نمی توانند پرداخت کنند.

 

مدیریت بازاریابی و فروش

 

سامانه هایی هستند که توانسته اند در بستر نت امکان ساخت غرفه و فروشگاه را به تولیدکنندگان بدهند و این کار شبیه به سامانه های خارجی مثل Ebay می باشند.

راسته بازار یک مدل ایرانی این سامانه ها می باشد که توانسته است برای تولیدکنندگان صنایع دستی، هدایای سازمانی و در کل محصولات خرد و خانگی این امکان را فراهم کنند که به صورت مستقیم خریدار را به فروشنده وصل می کند.


همانطور که در این مقاله موضوع تاثیر اقتصاد بر روی کسب و کار را بررسی کردیم، در مقالات بعدی سعی میکنیم تاثیر اقتصاد بر روی فروشگاه های آنلاین بررسی خواهیم کرد.
 

سید علیرضا عبدالهی

مدیریت بازاریابی و فروش کسب و کارهای خرد و خانگی - مشاوره دیجیتال مارکتینگ

09128120507-02188310992

 

دریافت مشاوره های رایگان با عضویت در شبکه های مجازی

نظرات  (۱)

با عرض سلام خدمت اقای علیرضا عبدالهی - بهترین راه استفاده از دیجیتال در فضای کسب و کار چیست؟ در کدام بخش بهتر است؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید.